Vuosi 2015

13.12.1515

PALKINTOJENJAKO 13.12.2015 Poleenissa

kirjoituskilpailu9

Palkitut kirjoittajat Tomas Teittinen, Aava Malinen, Ronja Ikonen, Jasmin Salenius, Anni Rautiainen, Toukomies Talonpoika ja Kastehelmi Tikkanen (kuvasta puuttuu Iiro Huhta)sekä tuomaristo (Etelä-Savon kirjallisuuden läänintaiteilija Susanna  Kolehmainen, uutis-tuottaja Pertti Ruohonen ja kirjailija Harri Närhi) yhteiskuvassa.

Sarja 9 – 10 vuotiaat

Aava Malinen, ”Story girl” Tuusmäki Rantasalmi; Sara ja mustat hahmot

kirjoituskilpailu10a

Toiset palkinnot:

Tomas Teittinen, ”Tomas” Kaitainen Joroinen; Hei, olen Jack

Ronja Ikonen, ”D-duuri” Rantasalmi; Koirakaappaus

Toukomies Talonpoika, ”Toke” Lahti (kesäkangasniemeläinen); Ormentan liitto

Sarja 11 – 13 vuotiaat

Jasmin Salenius, ”Jassa” Kangasniemi Luusniemi; Kauhujen yö

kirjoituskilpailu12

… ja tässä tuomariston perustelut:

• Napakasti painajaisunien paniikinomaista pakokauhua ja kujeilevan kirjoittajan jutun iskentää yhteen punova jännitysnäytelmä. Toisin paikoin tuntui, ettei tapahtumien kul-kua uskalla enää edes lukea eteenpäin. Kirjoittajalla saattaisi olla loistava tulevaisuus jännityselokuvien käsikirjoittajana.
  • Hyvin rakennettu tarina, jossa aikajanaa käytetty taitavasti. Alkaa keskeltä todellista hätää, ja palaa sinne peruskertomuksen jälkeen. Kirjoittaja saa rakennettua hyvin jän-nitystä ja pelkoa aikuisempaankin lukijaan. Loppuratkaisu sopivan yllättävä. Kokonaisuus hyvää suomen kieltä tiiviine lauseineen.

Toiset palkinnot:

Kastehelmi Tikkanen, ”Princess” Pieksämäki; Mene nukkumaan

Iiro Huhta, ”Iippo” Pieksämäki; Salapoliisi Santtu ja apulaiset: Luonnon puolesta

Anni Rautiainen, ”Anniska” Kerisalo; Emilia ja Malak

– – – – – – – – – – – –

NUORTEN KIRJOITUSKILPAILU ”Sinustako uusi Outsider”

-kirjoitusten viimeinen palautuspäivä Aarnen päivänä 16.11.

Kirjoitusklpailun järjestää Aarne Haapakoski-seura ry yhdessä Taiteen Edistämiskeskuksen ja Haapakosken ”naapuri” paikallislehtien kanssa

Sinustako uusi Outsider

LAITISTEN SUKUKOKOUS JA SUKUJUHLA PARTAHARJULLA PIEKSÄMÄELLÄ 15.-16.8.2015

Aarne Haapakoski-seuralla oli kokouspaikalla Partaharjussa näyttely Outsiderin tuotannosta

201508Laitiset

Laitisten Sukuseuran julkaisussa 1/2015 on Jouko Laitisen kirjoitus ”Poimintoja Outside-rin (Aarne Haapakoski, ent. Laitinen) elämästä ja tuotannosta

Kappaleessa ”Aarne Haapakosken kirjallinen perintö ja muiston vaaliminen” tuodaan esille Aarne Haapakoski-seura ja sen tarkoitus sekä vuoden 2013 kirjallisuustapahtuma ja vuoden 2014 seminaari.

HAAPAKOSKELLA ILTAMAPERINNE HERÄTETTIIN ELOON!