Vuosi 2012

31.12.1212

Uudenvuoden vastaanotto 31.12.2012

Koko perheen Uudenvuoden vastaanotto  kuumine makkaroineen ja juomineen sekä ilotulituksineen kokosi ruukin pihalle n.150 henkilöä. Järjestelyistä vastasivat kyläyhdistys Ruukki ry, Haapakosken ruukki ja Aarne Haapakoski-seura ry.

Joulutapahtuma 9.12.2012

Seura oli mukana myös Vanhan Ajan Joulutapahtumassa Haapakoskella  yhdessä Kyläyhdistys Ruukki ry:n, Haapakosken ruukin, Ravitalli P.Nykäsen, Matin Puupajan ja Pieksämäen kaupungin vapaa-ajan toimen kanssa. Tapahtuma kokosi n. 250 kävijää.

Kirjallisuusmatinea 27.11.2012

Haapakosken seurantalolla järjestettiin  kirjallisuusmatinea ”Vaeltava mieli”, jossa kirjailijavieraina olivat Johanna Sinisalo, moninkertainen Turun science fiction- seuran vuosittain jakaman ATOROX-palkinnon saaja sekä Tuomas Lius, jonka esikoisromaani ’Kalle-Kustaa Korkin paluu’ (2006) toi sankarin nykypäivään. Tapahtuma järjestettiin Suomen Tietokirjailijat ry:n tuella ja puheenvuoron tilaisuudessa piti myös Suomen Tietokirjailijat ry:n Timo Tossavainen. Yleisöä paikalla oli noin 40.

VR 150vuotta 4.8.2012

Pieksämäellä järjestettyjen VR:n 150-vuotisjuhlien yhteydessä Haapakosken seurantalolla oli seuran toimesta kirjailijan tuotannosta näyttely. Tapahtumassa oli 120 kävijää.

Kesätapahtuma 17.7.2012

Haapakosken kylän kesätapaamisessa  ruukin pihalla seura järjesti Outsider/Haapakosken kylä-aiheisen tietokilpailun, kävijämäärä tapahtumassa oli 77.

Pikkujoulu 16.12.2011

Pikkujoulua vietettiin Haapakosken seurantalolla  yhdessä Haapakosken kyläyhdistyksen Ruukki ry:n kanssa. Tilaisuudessa Aarne Haapakoski-seuran puheenjohtaja Kauko Hotti kertoi seurasta ja sen tavoitteista. Tilaisuudessa oli läsnä myös kirjailijan Frida-vaimon veljentytär, maisteri Etta-Liisa Kunnas- Lappalainen, joka kertoi aikalaismuistoja Aarne ja Frida Haapakosken perheen elämästä Haapakoskella.